top of page
AI + Tonalitet = Sant

Omfattning:

En halvdag

Pris:

25 000 kr

AI + Tonalitet = Sant

Från maskinell till mänsklig: Så gör du AI-texten till din.

 

AI har revolutionerat sättet vi skapar innehåll på. Mata in några ord, tryck på en knapp – och på några sekunder har du en färdig text. Smidigt! Absolut – om du vill låta som alla andra. Men problemet är att AI bara kan repetera mönster. Därför blir texterna lätt opersonliga och säger vad andra redan säger. Och så vill du ju inte ha det, eller hur? Du vill att din text ska kännas äkta och sticka ut. Så du behöver något mer. Du behöver personlighet. Du behöver tillföra den mänskliga touchen och tonen som gör att andra vill agera – klicka, köpa eller läsa vidare. I den här kursen lär Veronica Linarfve dig hur du + AI blir ett oslagbart team.

Bonus! Ta med dig dina utmaningar:

Har du ett pågående projekt eller en konkret utmaning du vill ha hjälp med? Ta med dig texten till kursen och arbeta med den i övningarna och få stöd och feedback på plats.

Innehåll

 STORY TELLING vs STORY FEELING

 Tonalitetens sju nycklar: Hur du hittar och behåller din unika ton och stil.

 Vilka AI finns det: Översikt av olika AI:s samt deras för- och nackdelar.

 Vad kännetecknar en AI-text: Detaljerna som gör att texten känns automatiserad.

 Prompt engineering: Lär dig skriva smarta prompts som styr AI mot det resultat du

vill ha.

 Den där lilla touchen som gör stor skillnad: 10 praktiska verktyg för att lyfta AI-text

till nästa nivå.

 AI och SEO/SEM: När AI (=”alla”) kan SEO-optimera, vad händer då? En

snabbgenomgång och framtidsspaning.

 AI, säkerhet och miljö: Kort om risker och hållbarhet kring AI-användning.

 När du själv låter som en AI: Konkreta övningar som hjälper dig att hitta tillbaka till

din egen tonalitet och stil.

Efter kursen kommer du att kunna

✔︎ Skapa personliga och engagerande texter med AI: Du får verktyg för att använda AI som en kreativ partner och samtidigt säkerställa att resultatet känns genuint och matchar din målgrupp.

✔︎ Skriva bättre prompts som tar dig närmare det slutresultat du vill ha.

✔︎ Arbeta strategiskt med tonalitetens kraft: Du lär dig justera ton och stil så att de speglar er företagsidentitet.

✔︎ Spara tid och öka effekten.

Upplägg och Omfattning

Kursen hålls med fördel på plats hos er under en halvdag. Den finns också som en snabbversion på 1 timme. Kontakta oss för mer information om olika alternativ och en skräddarsydd lösning för er.

För vem?

 

Denna praktiska kurs är perfekt för dig som skriver på jobbet, särskilt för marknadsförare, kommunikatörer, content managers, intranätsansvariga och webbredaktörer, copywriters, PR-specialister, projektledare inom marknadsföring och kommunikation, och andra som arbetar med kund- och internkommunikation. Verktygen och metoderna är branschoberoende och kan tillämpas både inom B2B och B2C, samt inom ideella organisationer, myndigheter och offentlig sektor.

Veronica Linarfve_foto Ola Axman_edited.jpg

Kursledare

Veronica Linarfve är författare, journalist och copywriter med över 15 års erfarenhet av att stärka varumärken genom strategisk tonalitet och kommunikation. Hon har i urval arbetat med Kungliga Operan, Nationalmuseum, Hemköp, Aftonbladet och Företagarna och har belönats med flera utmärkelser. Veronica har varit redaktör för företags-, äventyrs- och outdoormagasin, samt chefredaktör för ett resemagasin. Hennes intresse för AI väcktes ur behovet att effektivisera sitt arbete, och idag kombinerar hon sin expertis inom tonalitet och skrivande med den senaste AI-tekniken.

"Veronica har en fin förmåga att med hjälp av humor och värme göra de mest komplexa ämnena konkreta och lätta att förstå."
 

Helena Malmqvist, MTR

JAG VILL VETA MER 

Tack för din förfrågan! Vi återkommer med ett glatt svar inom kort!

Utvalt för dig

Företag som väljer vår utbildning om AI + Tonalitet = Sant kombinerar den ofta med ämnena nedan. Vi älskar att sätta ihop företagsanpassade utbildningar och workshops, och skräddarsyr gärna ett upplägg som passar just er verksamhet. Välkommen till oss.

bottom of page