60 minutes of Trends
Hänger ni med i det senaste kring teknikutveckling, AI, framtid, politik, miljö och hållbarhet? Eller slukas arbetsdagen av deadlines som ska hållas, projekt som ska bli klara, siffror som ska levereras och livspussel som ska läggas?
Nu kan du kompetensutveckla teamet genom att lyfta blicken tillsammans med Fredrik Hildebrand. Att diskutera de senaste trenderna och aktuella händelserna tillsammans ger en gemensam bild av omvärlden, stimulerar fantasin, föder nya idéer och skapar tillit. En välmående verksamhet med stark sammanhållning ger er goda förutsättningar att gemensamt skapa ett uppskattat varumärke.
Med avstamp i sina besök på konferensen SXSW, ett av de event i världen som bäst hjälper oss att förstå framtiden, tar Fredrik med er på en inspirerande och spännande 60 minuter lång interaktiv omvärldsbevakning. Ni kommer att diskutera trender och budskap – på varumärkesnivå såväl som individens påverkan på helheten.
På köpet får ni aktuella insikter, en jämnare kompetensnivå och vassare, mer sammansvetsade team. Fredriks reflektioner och värdefulla material ger er en unik utblick på de stora snackisarna just nu, och hur dessa påverkar er som varumärke och organisation.
Innehåll
★ De senaste trenderna inom AI, teknikutveckling, framtid, politik, varumärke, miljö och hållbarhet – och hur dessa påverkar er som individer, organisation och varumärke.
Efter kursen kommer ni att
✔︎ Ha en ökad förståelse för hur olika skeenden kan påverka er verksamhet och ert varumärke - positivt och negativt
✔︎ Ha en gemensam kunskapsnivå att ta med in i er affärsutveckling och strategiarbete
✔︎ Fatta strategiska beslut utifrån en tydligare framtidsbild
Upplägg och Omfattning
Passet är indelat i en inledande föreläsning med efterföljande diskussion. Den kan även göras i en längre version där föreläsningen följs av en workshop, skräddarsydd för er. Välkommen att kontakta oss för mer information om olika alternativ så hittar vi ett bra upplägg.
För vem?
Denna trendspaning passar företag som vill ligga i framkant och boosta sina medarbetares kunskap om trender, kritiskt tänkande och förmågan att arbeta analytiskt och kreativt som team. Den passar alla branscher, inklusive myndigheter och offentlig sektor.
Kursledare
Fredrik Hildebrand anser att varumärket är centralt för hur företag uppfattas. Han menar därtill att samverkan mellan teknik, affär, design och kommunikation är avgörande för ett företags framgång. Fredrik är välkänd som utbildare och föreläsare, och en erfaren moderator och workshopledare med förmågan att förena olika perspektiv och processer. Årligen bevakar Fredrik SXSW i Austin, en ledande konferens inom innovation och kommunikation. Tillbaka i Sverige sammanställer han en noga kurerad och unik trendspaning.
"Det var den bästa AI-trenddragningen jag hört, och då har jag hört väldigt många."
Deltagare, Partner Development Manager, Microsoft
Utvalt för dig
Företag som väljer Fredrik Hildebrands trendspaning 60 minutes of Trends kombinerar den ofta med ämnena nedan. Vi älskar att sätta ihop företagsanpassade utbildningar och workshops, och skräddarsyr gärna ett upplägg som passar just er verksamhet. Välkommen till oss.