002 — COMMUNITY002/004

Jens Wedin

Kundexpert, utbildare & inspiratör

Jens Wedin är en ödmjuk, nyfiken, diplomatisk och strategisk person. Hans mission är att hjälpa företag att bli mer mänskliga, hälsosamma och mycket bättre på att sätta kunden främst. Det viktiga är att våga börja, lyssna in, och aldrig sluta lära sig, menar han. 

Idag anlitas Jens som coach och konsult till ledare och ledningsgrupper på främst stora företag och myndigheter. Han är en av grundarna bakom Studio Manfred och har jobbat inom design, produkt och tjänst i många år. Jens är även en uppskattad föreläsare och utbildare, som bland annat undervisar på IHM Business School och Berghs School of Communication.

Ofta föreläser och utbildar han tillsammans med Linda Öhling, även hon CX-expert och medlem hos BYWRTRS. Tillsammans har de utvecklat en utbildning och en egen metodik kallad Upplevelseblomman för att arbeta kundcentrerat. De kompletterar varandra i sina olika bakgrunder och personligheter, och förenas i sitt engagemang för att skapa verksamheter med kunden i centrum. Och nu har denna succéduo skrivit den gemensamma boken "Bara gjört : 9 förmågor för att odla kundcentrering" (Heja Framtiden förlag).

Foto: Maria Östlin

Jens Wedin står mot en ljusblå vägg med ett stort leende på läpparna, glasögon och en mörkrosa skjorta.