top of page
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook
A sad face watching smiling faces from afar. Happy and sad faces drawn on blue stickers. C
Framtidens kundledarskap

Omfattning:

2 tillfällen

Pris:

50 000 kr

Framtidens kundledarskap

Ska din organisation överleva i dagens konkurrensutsatta affärsvärld där kunden har makten?

Då behöver du vässa din förmåga att placera kunden i centrum av allt du gör. Att skapa en kundcentrerad organisation är inte längre bara en trendig affärsstrategi, det är en nödvändighet i dagens snabbrörliga och kunddrivna ekonomi. Att placera kunden i centrum av alla verksamhetsbeslut har blivit ett mantra för framgångsrika företag världen över. Men vad innebär det egentligen att vara kundcentrerad, och hur kan du transformera din organisation för att uppnå detta mål?
 
Customer experience management (CXM) betonar att allt en organisation gör bidrar till kundupplevelsen. Detta innefattar budskapen ni använder i era olika kanaler, försäljningsprocessen och servicen efter försäljningen, men även interna faktorer som ledarskapet, hur avdelningar interagerar med varandra, och kulturen bland medarbetare. Alla beröringspunkter spelar in i kundupplevelsen och dessa beröringspunkter kan uppstå i flera olika delar av organisationen. Därför innefattar arbetet med CX en hel del kontinuerligt organisatoriskt förändringsarbete. Denna utbildning ger dig både kunskaper och konkreta verktyg för att driva en kundcentrerad transformation i din organisation.

 

Det här får du med dig

 

✔︎ En modell för att uppskatta CX-mognadsgrad i din organisation: Intern mognadsgrad inom CX avser organisationens förmåga att skapa och kontinuerligt leverera rätt kundupplevelse, att självständigt utveckla kundupplevelsen på ett systematiskt och hållbart sätt över tid. 

✔︎ Verktyg för att integrera ett kundcentrerat tänk i hela organisationens verksamhet samt insikt i Employee Experience (EX) och dess påverkan på kundupplevelsearbetet.

✔︎ Inspiration för att bidra till en kultur med kundupplevelsen i fokus samt metoder för att engagera ledningen i CX-arbetet

✔︎ Insikt i organisatoriska förutsättningar för kundcentrering samt en överblick av olika verktyg för förändringsledning med kundupplevelsen i fokus

 

För vem?

 

Denna utbildning vänder sig till dig som vill öka din kompetens för att kunna implementera och arbeta kunddrivet i verksamheten. Du är, eller har ambition att vara, i en arbetsledande position inom marknadsföring, försäljning, service eller digital Management/IT. Metoderna du får lära dig passar för alla branscher; B2C/B2B, myndigheter, offentlig sektor eller icke-vinstdrivande verksamheter.

HELEN_Rigamonti_liggande.jpg

Kursledare

Helén Rigamontis passion är att göra kundens röst hörd i organisationer och att på ett inspirerande sätt agera strategisk rådgivare inom kundupplevelser. Hon är etablerad som utbildare i Customer Experience (CX) Management på bland annat IHM Business School, och föreläser regelbundet på både svenska och engelska. Helén har 25 års erfarenhet som chef och ledare i både privat och offentlig sektor, även internationellt, och har med framgång drivit stora kundprojekt inom B2B, B2C och icke-vinstdrivande organisationer med medlemsfokus. 

"Det är tack vare Helén som min nyfikenhet och och intresset för Customer Experience har blivit större och viljan att lära mig mer"
 

Student, CXM

JAG VILL VETA MER 

Tack för din förfrågan! Vi återkommer med ett glatt svar inom kort!

Utvalt för dig

Företag som väljer vår utbildning om Framtidens kundledarskap kombinerar den ofta med ämnena nedan. Vi skräddarsyr gärna ett upplägg som passar just er verksamhet. Välkommen till oss.

bottom of page